lørdag den 7. august 2010

Forlænget sommerferie...

... ja, gid det var så vel, men det føles næsten sådan i denne weekend... Vi har haft en skøn sommerdag!
Vi var i biografen i formiddag. Sikke en oplevelse at se en film i biografen i 3D!!! Ja, det har jeg altså aldrig prøvet :) Ungerne var vildt imponeret! Og det var vi også :) Godt nok lignede hele biografen en flok nå'så'er, men når man er i fælles flok og belysningen er sparsom, så går det :) Filmen var i sig selv rigtig god - og sjov, uhyggelig og næsten uudholdelig spændende! Flere gange måtte Kasper putte sig ind til mor :)
Efter hjemturen delte vi os i to, og Kasper og jeg tog en tur på Skansen til Sort Krudts Festival. Det går i det store og hele ud på at skyde kanoner og gamle geværer/pistoler af som larmer helt sindssygt :) Jeg ved ikke rigtig mere om det, men drengen elsker det :) Meeen der var jo forskellige boder, hvor alt muligt lækkert var samlet :) Jeg købte denne skønne halskæde af vores lokale Marskandiser! Hvis du nogensinde kommer forbi Hals, så skal du køre i Midtergade, der findes den fedeste butik i kælderen :) Det var også her jeg købte smykker til min brors bryllup.
Der var også en bod fra vores lokale gårdbutik Gl. Melgaard. De har alt i lækre råvarer og delikatesser som olier, marmelade, the, salt og god vin :) Jeg købte en skøn hvidvin og en pose the med æble/kvæde.
Så var der en smed der stod og lavede nogle helt fantastiske smykker, en glaskunstner (som viste sig at bo et stenkast fra mig - uden at jeg anede det!) Hun skal besøges! Se bare her!
Der var gamle kanoner og andet skyts, flotte gamle klædedragter og Kasper overtalte mig oven i købet til at prøve at skyde med armbryst! Jeg ramte da skiven! :)
Nu har vi spist godt ved grillen i vores bedste hjørne, med god rødvin og dejligt vejr. Jeg tror bare at vi lader som om ferien ikke er slut endnu...
I morgen skal det vist regne, så der kunne jeg jo tage plads foran symaskinen...

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...